Hibridna događanja će postati standard nakon pandemije
Intervju s Davidom Kokotom, voditeljem prodaje u tvrtki AVR
O tome kako je koronavirus promijenio svijet, nećemo pričati. Ovaj put, usmjerit ćemo se na ono pozitivno što nam je taj virus donio.
To je svakako razvoj novih rješenja, kako u ostalim djelatnostima, tako i u event industriji.
Hibridna događanja su postojala i prije, no nikad nisu bila popularnija nego sad. Iako u Hrvatskoj njihova popularnost tek raste, u zapadnim zemljama, hibrina događanja su već stara vijest.
Kako izgleda njihova priprema i koliko su ta događanja drugačija od onih klasičnih na koje smo navikli, reći će nam David Kokot, voditelj prodaje u tvrtki AVR.
AVR je tvrtka specijalizirana za područje prezentacijske i multimedijalne Audio-Video opreme. Od osnivanja AVR je profiliran kao tvrtka specijalizirana za audio-video opremu što je vidljivo i u nazivu tvrtke (Audio Video Rješenja). AVR je osnovan u uvjerenju da nije dovoljno prodati određeni proizvod, već je tehnička podrška i briga prema korisniku od najvišeg prioriteta. Daljnji razvoj tvrtke usmjeren je na konstantno praćenje trendova digitalnih tehnologija, širenje palete proizvoda i njihovo predstavljanje tržištu te razvoj distribucijske mreže. Stoga, ako smo koga trebali pitati nešto o hibridnim događanjima, mislimo da nismo mogli naći bolji izbor.
S kojim izazovima ste se susreli kada su u pitanju hibridna događanja?
Svakako, kao i klasičnom obliku događanja, najveći izazov je pridržavanje svih propisanih mjera zbog koronavirusa. Samo što, kada su u pitanju hibridni događaji, lakše je provoditi te mjere jer nema velikog broja ljudi koji ih se mora pridržavati. Mjera se moraju pridržavati samo izvoditelji događanja ;). Smatram da će ubrzo i kod nas hibridna događanja postati standardna događanja. Ono što je bitno, je imati dobru opremu i tehničku podršku ukoliko je to moguće. Svako hibridno događanje je priča za sebe, a na nama je da se prilagodimo korisniku.
Kako su Vaši klijenti prihvatili ovaj oblik događanja?
Iako skeptični na početku, na kraju klijenti ipak ostaju oduševljeni ovim oblikom događanja i rada. Moguće je da će ovaj oblik događanja doživjeti veliku popularnost i, kao što sam rekao, da će postati standard i za vrijeme nakon pandemije. Klijentima se pokazalo vrlo fleksibilno i zanimljivo. Iako je event online, činjenica da je publika s druge strane ekrana, daje dojam ‘normalnog’.
Kakva je tehnička priprema potrebna?
Ovisno o kompleksnosti događanja, potreban je cijeli niz opreme. No, zapravo, najpotrebnije je imati dobru kameru ili više njih s visokom rezolucijom, dobro ozvučenje korisnika i dvorane kako nebi došlo do mikrofonije i, naravno, dobru internetsku mrežu ukoliko događanje ide ‘live’.
Bitan je i prostor gdje se odvija događanje. Što profesionalnije izgleda interijer prostora, to će biti bolje za sveopći dojam vašeg događanja.
Je li teže ili lakše ostvariti hibridno događanje od onog klasičnog?
Malo je teže, jer se radi o kombinaciji više elemenata. Lokalno, gdje se odvija događanje, bitan nam je dobar prostor ili dvorana, projekcija slike i zvuka, te dolazna slika ili zvuk korisnika, te ‘online’ dio streama ili dvosmjerne komunikacije.
Ima li kakva anegdota koju bi izdvojili da Vam se dogodila prilikom ovakvog događanja?
Još nismo imali zanimljivih anegdota, no ne sumnjamo da će ih biti! No, izdvojili bi zanimljivu činjenicu. Gotovo svi klijenti koju su napravili neko hibridno događanje, osim što su bili jako zadovoljni kvalitetom usluge i opreme, bili su jako zadovoljni samom idejom i gotovim produktom i opet bi radije napravili hibridno događanje, nego ono klasično.
Imate li kakav savjet koji bi dali onima koji se tek upuštaju u hibridna događanja?
Moja preporuka je da tvrtke i ljudi, koji bi htjeli napraviti ovakvo događanje, da i sami najprije budu sudionik takvog događanja. Tako će dobiti najbolji dojam što ih otprilike čeka za vrijeme organizacije ovakvog događanja.
Nažalost, kakav je razvoj situacije s koronavirusom trenutno, situacija nas sve više odvaja od klasičnih događanja, seminara i poslovnih sastanaka na koje smo naučili i navikli se.
Što prije prihvatimo ove promjene, bit će nam lakše. Ne samo nama kao osobama, nego i kad je u pitanju i samo poslovanje.